Dobozolás I. - Hozott belsőség
Az elektronikai részegységek dobozolása sokak számára mostoha terület:
Sok vásárlónk doboz nélkül, fiókba téve, deszkára fúrva használja a vezérlő szetteket. Ezzel nincs gond, de nem elegáns. Na meg porosodik, sérülékeny, zárlatveszélyes.
Emiatt bemutatok egy szakszerű szerelési módot egy 4 tengelyes vezérlőhöz, úgy, hogy az ne csak jól nézzen ki, hanem ipari gépek között is megállja a helyét:
A megrendelő a belső egységek nagy részét már beszerezte, azaz hozott anyagból dolgoztunk.
Ez egy kicsit meg tudja nehezíteni a munkát:
- nem állnak rendelkezésre a megszokott, szakszerű, univerzális kialakítások.
- kompatibilitási problémákkal szembesülünk
- újra fel kell találni a spanyolviaszt
- sokkal több munkába kerül a logikai hibákat javítani.
De semmi sem lehetetlen!
Ami rendelkezésünkre állt:
- 3db E240-es Sneci féle szervóvezérlő a hajtások számára
- 1db léptetőmotor vezérlő a forgató számára
- tápegység
- ventilátor
- csatlakozók
- kínai illesztőkártya, melyből csak a második verziót szereltük be végül, mert az elsőn nem volt elegendő kimenet sem...
Adjuk át magunkat a látványnak:
1: Előlap: a főkapcsoló és a vészstop gomb között helyezkedik el a ventillátor. A rack kialakítású doboznak köszönhetően fogantyúval és rögzítési lehetőséggel is rendelkezik a vezérlő.
2: Hátlap: A motorcsatlakozók egyértelműen párosítva vannak az enkódercsatlakozókkal. Minden csati feliratozva, a nem használt nyílások lezárva. Levegőáramlás stílusosan biztosítva. Made in Hungary!
3: Betekintés az elrendezésbe: szellős elhelyezés az alaplemezen, mely a hűtést is biztosítja. A levegő keringetés központjában a szervóhajtások állnak, a forgató csak ritkán lesz használva. A váltóáramú rész elkülönítve, árnyékolva a vezérlőkártyáktól.
4: E240-es szervóhuszárok sorakoznak, különleges csatlakozókkal, mely kimondottan a megrendelő kérésére készült ilyen formában.
5: Pico Power 2: segédtápfeszültségek előállítása.
6: Betáplálás és a relé elhelyezése
7: Szakszerű csatlakozó szerelés: zsugorcsövezve. Minden fontos vezeték külön színnel megkülönböztetve. E-stop vezeték például kék-piros színt kapott.
8: DC motor csatlakozó.
9: Kínai illesztőkártya bekötése: "A GND catlakoszóba te belekötni tápfecültszég. Nem lesz nagy füszt, esz cak sorozat elíráz." SOHA TÖBBÉ KÍNAI ILLESZTŐKÁRTYÁT!
10: Hmm. Még egy kép a segédtáp hűtéséről.
11: Zavarszűrés
12: Érvéghüvelyek és sorkapocs párzása. Kiemelném a dupla érvéghüvelyt, melyet még az iparban sem sokan használnak.
13: Motortekercsek színenként elkülönítve. Az érvéghüvelyek később meg lettek rövidítve, mert alig fér be a doboz belső magasságába a kábelezett vezérlő.
14: Step-Dir jelek fonódása. Itt megemlíteném, hogy a Step-Dir-Enable jelek 12db közösítendő GND-jére a kici ócó kínai 1db sorkapcsot tervezett a kártyára. Gratula neki!
15: Léghűtéses háttér, az előtérben gyönyörű kábelspirálos elrendezéssel.
16: Az előlapi vészstop gomb hátulnézeti képe
17: A szerelések ősattyának alapja: leborítható hátlap. Itt már kezd dzsungel lenni.
18: A zseni átlát a káoszon.
19: Egy külön képet megérdemel: a vezérlődoboz hátulján kialakított csatlakozási pont, mellyel csillagpontosan összeföldelhető a gépváz.
20: Még egy utolsó fénykép dobozzárás előtt.